dimarts, 27 de març del 2018

Antologia 2017: PRÒLEG pe Daniel VIdal i Ferri

PRÒLEG

No, no sóc poeta. M’agradaria ser-ho però si en alguna ocasió ho he intentat, reconec que no és lo meu. Malgrat que al llarg de la meva vida professional, ha estat majoritàriament escriure i quan a la era de jubilat ―que ja fa 32 anys― el periodisme i l’escriptura han omplert les meves hores lliures.

Tot i no formar d’aquests “Poetes de l’Ebre”, m’hi sento una mica involucrat donat l’amistat i a l’hora admiració, que m’uneix amb presidenta Glòria Fandos, persona destacada dintre del món poètic, incansable, constant... La qual cosa ho demostra amb la publicació dels llibres que ha escrit al llarg dels anys.

Ens vàrem conèixer fa molt temps a la inauguració d’una exposició al Palauet del carrer de la Mercè quan hi vaig assistir per a fer un reportatge gràfic i escrit per a la revista “La Veu dels Jubilats”, la qual dirigia.

Dintre de la conversa que anàvem tenint va sorgir que el seu pare era ferroviari com jo i curiosament fou en l’època 1962-1965 en que ell prestava els seus serveis a l’estació de Arnes-Lledó i jo, a la del costat, Horta de Sant Joan, de la Línea de Vall de Safan, ja desapareguda. No ens varem arribar a conèixer personalment.

Ja tenint una bona relació i amistat amb la Glòria em va proposar que em fes càrrec de la presentació d’un dels seus llibres i, en efecte, l’acte es va realitzar a la llibreria Sisco del Temple.

I seguint parlant de “Poetes de l’Ebre” no puc deixar d’esmentar a un gran amic, un puntal entre els poetes d’aquest col·lectiu: Paco del Fruto. Ens uneix una vertadera amistat. Ens vàrem conèixer per l’any 2000...no ho recordo, quan m’havia fet càrrec- com a director- de la revista “ La Veu dels Jubilats”. Paco ja era col·laborador de la revista des de feia temps. Durant els deu anys que la vaig dirigir no va fallar trimestre rere trimestre, amb la seva poesia, poema d’estil molt amè i fàcil de comprensió tant en català com en castellà.

Recordo amb molta satisfacció les vegades que he assistit a diferents actes en que “Poetes de l’Ebre” han estat els protagonistes.

Desitjo que la voluntat, constància i afany de progrés dels Poetes, segueixi un camí ascendent.





Daniel Vidal Ferri

Tortosa, setembre de 2017

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada